מרכז OSHO TLV קרליבך 1 ת"א  info@oshotlv.co.il          תקנון

All OSHO quotes, photos and OSHO Meditation descriptions with permission of OSHO International Foundation, Switzerland - all rights reserved.

See: www.osho.com/copyrights. OSHO is a registered trademark of OSHO International Foundation, Switzerland, used with permission. See: www.osho.com/trademarks

OSHO TLV© 2018

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

מדיטציית אושו דיינמיק

"מיינד: משרת מופלא - מאסטר מסוכן"

אושו

זוהי מדיטציה בה אתה צריך להיות ערני,ער, מודע, לכל מה שאתה עושה. השלב הראשון, נשימה; השלב השני, קתרזיס; השלב השלישי, המנטרה, "הו". הישאר עד. אל תלך לאיבוד. קל ללכת לאיבוד. בזמן שאתה נושם אתה יכול לשכוח; אתה יכול להיות אחד עם נשימה כל כך עמוק שאתה יכול לשכוח את העד. אבל אז אתה מפספס את הנקודה. לנשום מהר, עמוק ככל האפשר, להביא את האנרגיה שלך בטוטאליות אל הנשימה, אבל עדיין, הישאר עד. שים לב למה שקורה כאילו אתה רק צופה, כאילו כל העניין קורה למישהו אחר, כאילו כל העניין מתרחש בגוף והתודעה מתרכזת ומתבוננת. העדות הזאת צריכה להתבצע בכל שלושת השלבים. וכאשר הכל נעצר, ובשלב הרביעי אתה הופך להיות לגמרי לא פעיל, קפוא, אז הערנות הזאת תגיע לשיאה. "
אושו

מדיטציה זו היא הדרך המהירה, האינטנסיבית והיסודית לשבור דפוסים ישנים ומושרשים בגופנפש, המחזיקים את האדם כלוא בעבר, ולחוות את החופש, העדות, השקט והשלווה המסתתרים מאחורי חומות הכלא.

 

המדיטציה נועדה לשעות הבוקר המוקדמות, כאשר "כל הטבע מתעורר, הלילה נעלם, השמש זורחת והכול נעשה ערני ומודע".
 

הנחיות: 


המדיטציה נמשכת שעה ויש לה חמישה שלבים. השאירו את העיניים עצומות במשך כל המדיטציה, היעזרו בכיסוי עיניים במידת הצורך.


שלב ראשון: 10 דקות
נשמו דרך האף, תנו לנשימה להיות אינטנסיבית, עמוקה, מהירה, ללא קצב, ללא דפוס - והתרכזו תמיד בנשיפה. הגוף ידאג לשאיפה. הנשימה צריכה לנוע עמוק לתוך הריאות. עשו את זה מהר וחזק ככל שאתם יכולים עד שאתם ממש הופכים לנשימה עצמה. השתמשו בתנועות הגוף הטבעיות שלכם כדי לעזור לכם לבנות את האנרגיה שלכם. הרגישו את זה נבנה, אבל אל תרפו במהלך השלב הראשון.


שלב שני: 10 דקות
התפוצצו! שחררו את כל מה שצריך לזרוק החוצה. עקבו אחר הגוף שלכם. תנו לגוף שלכם חופש להביע את מה שיש. השתגעו לגמרי. אפשר לצרוח, לצעוק, לבכות, לקפוץ, לבעוט, לרעוד, לרקוד, לשיר, לצחוק; לזרוק את עצמכם סביב. אל תחזיקו שום דבר; השאירו את הגוף שלכם בתזוזה. קצת משחק לפעמים יכול לעזור לכם להתחיל. אל תאפשרו למוחכם להפריע למה שקורה. השתגעו במודע. היו טוטאליים.


שלב שלישי: 10 דקות
עם זרועות מורמות גבוה מעל הראש שלכם, קפצו למעלה ולמטה וצעקו את המנטרה, "HOO! HOO! HOO! " עמוק ככל האפשר. בכל פעם שאתם נוחתים על כפות הרגליים שלכם תנו לקול להכות עמוק אל תוך מרכז המין. תנו את כל מה שיש לכם; התישו את עצמכם לחלוטין.


שלב רביעי: 15 דקות
עצרו! קפאו היכן שאתם נמצאים, בכל תנוחה שאתם מוצאים את עצמכם. אל תסדרו את הגוף בשום דרך.  שיעול, תנועה, כל דבר, יפר את זרימת האנרגיה והמאמץ ילך לאיבוד. היו עדים לכל מה שקורה לכם.


שלב חמישי: 15 דקות
תחגגו! עם מוסיקה וריקוד הביעו את מה שיש. שאו את החיות שלכם אתכם לאורך כל היום.