מרכז OSHO TLV קרליבך 1 ת"א  info@oshotlv.co.il          תקנון

All OSHO quotes, photos and OSHO Meditation descriptions with permission of OSHO International Foundation, Switzerland - all rights reserved.

See: www.osho.com/copyrights. OSHO is a registered trademark of OSHO International Foundation, Switzerland, used with permission. See: www.osho.com/trademarks

OSHO TLV© 2018

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

מדיטציית אושו נדברהמה 

"צפה בכל אשר קיים, הקשב לכל אשר קיים. הפוך לחלק מכל זה"

אושו

נדברהמה היא מדיטצית הימהום - באמצעות הימהום ותנועות ידיים, החלקים המנוגדים בך מתחילים להיכנס לאיזון, ואתה מביא הרמוניה לכל הוויתך. ואז, כשהגוף והראש לגמרי ביחד, אתה "יכול להשתחרר מאחיזתם" ולהיות עד לשתיהן. הצפיה הזו מבחוץ היא זו שמביאה שלווה, שקט ואושר.
"אז בנדברהמה, זכור את זה: תן לגוף והראש להיות לגמרי ביחד, אבל זכור שאתה צריך להפוך לעד. צא מהם, בקלות, לאט, מהדלת האחורית, בלי להילחם, בלי מאבק." אושו
 

הנחיות:

המדיטציה נמשכת שעה, ויש לה שלושה שלבים. העיניים שלך נשארות עצמומת לאורך כל המדיטציה..
 
שלב ראשון: 30 דקות
שב בתנוחה נינוחה, בעיניים עצומות ובשפתיים צמודות. התחל להמהם, בקול חזק מספיק כדי להישמע על ידי אחרים וליצור רטט בכל הגוף. אתה יכול לדמיין צינור חלול או מיכל ריק, מלא רק ברטט של ההמהום. נקודה תגיע כאשר ההמהום ממשיך מעצמו ואתה תהופך למאזין. אין נשימה מיוחדת לזה ואתה יכול לשנות את גובה הצליל או להזיז את הגוף בצורה רכה ואטית אם אתה מרגיש שזה מה שדרוש.
 
שלב שני: 15 דקות
השלב השני מחולק לשני מקטעים של שבי וחצי דקות. במשך המקטע הראשון תזיז את הידיים, כפות הידיים כלפי מעלה, בתנועה עגולה בכיוון החוצה. החל בטבור, שתי הידיים נעות קדימה ולאחר מכן נפרדות כדי ליצור שני עיגולים גדולים המשקפים אחד את השני כמראה, מימן ומשמאל. התנועה צריכה להיות איטית כל כך שלפעמים יראה כאילו אין תנועה כלל. תרגיש שאתה נותן אנרגיה החוצה אל היקום.
לאחר שבע וחצי דקות מסובבים את הידיים, כפות הידיים כלפי מטה, ומתחילים להזיז אותם לכיוון ההפוך. עכשיו הידיים יגיעו יחד לכיוון הטבור ויפרדו לצידי הגוף. הרגישו שאתם לוקחים אנרגיה פנימה. כמו בשלב הראשון, אל תמנעו תנועות רכות ואיטיות של שאר חלקי גופכם.
 
שלב שלישי: 15 דקות
כעת עצרו את תנועות הידיים ופשוט שבו ברוגע.