מרכז OSHO TLV קרליבך 1 ת"א  info@oshotlv.co.il          תקנון

All OSHO quotes, photos and OSHO Meditation descriptions with permission of OSHO International Foundation, Switzerland - all rights reserved.

See: www.osho.com/copyrights. OSHO is a registered trademark of OSHO International Foundation, Switzerland, used with permission. See: www.osho.com/trademarks

OSHO TLV© 2018

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

"רגע אחד של אהבה שווה ערך לנצח של אהבה"

אושו

מדיטציית אושו נו-דיימנשנס

מדיטציית התמקדות אקטיבית זו מבוססת על טכניקות סופיות, שפותחו והורחבו על ידי אושו. בעזרת הנשימה וסדרה של תנועות גוף מתואמות שאחריה שלב של ווירלינג, האנרגיה שלך מתמקדת ב"הארה ", מרכז "אנרגיית החיים" מתחת לטבור. משם ניתן להתבונן על המיינד ולחוות מודעות ושלמות - הגוף נע לכל הכיוונים, המרכז נותר ללא תנועה.

הנחיות:

המדיטציה נמשכת שעה ויש לה שלושה שלבים. בשני השלבים הראשונים העיניים פקוחות אך לא ממוקדות במשהו מסוים. בשלב השלישי העיניים עצומות. המדיטציה נגמרת כששומעים שלושה גונגים.
  
שלב ראשון: תנועות סופיות, 30 דקות
זהו רצף תנועות בן שישה חלקים, החוזר על עצמו בהמשעות ומלווה בצליל "Shoo" העולה מהטבור ועד לגרון. הצליל מסייע לתנועות שלך להיות יותר חופשיות וקלות ככל שהמדיטציה מתקדמת. בצע את התנועות והצלילים עם לב אוהב ומודעות ממוקדת
התחל על ידי עמידה במקום אחד, יד שמאל על מרכז הלב ואת יד ימין על ההארה או מרכז הטבור - עד שפעמון מצלצל ומסמן את תחילת רצף התנועה:
 

  1. תזיז את שתי הידיים אל ההארה, גב כפות הידיים נוגעות זו בזו, מצביעות כלפי מטה.
    תנשום פנימה דרך האף, ותביא את הידיים עד למרכז הלב.
    תנשום החוצה עם הצליל "Shoo" ותעביר את היד השמאלית שלך בחזרה ל hara, ובמקביל תזיז את היד הימנית קדימה (כף היד למטה) ותזיז את רגל ימין שלך קדימה צעד אחד.
    חזור למיקום המקורי עם שתי הידיים על ההארה.
     

  2. חזור על אותה תנועה עם יד שמאל ורגל שמאל קדימה.
    חזור למיקום המקורי עם שתי הידיים על ההארה.
     

  3. חזור על תנועה זו עם יד ורגל ימין ועכשיו תפנה בזווית של 90 מעלות לצד ימין.
    חזור למיקום המקורי עם שתי הידיים על ההארה.
     

  4. חזור על תנועה זו עם יד ורגל שמאל ועכשיו תפנה בזווית של 90 מעלות לצד שמאל. 
    חזור למיקום המקורי עם שתי הידיים על ההארה.
     

  5. חזור על תנועה זו עם יד ורגל ימין ועכשיו תפנה בזווית של 180 מעלות בכיוון השעון ימינה.
    חזור למיקום המקורי עם שתי הידיים על ההארה.
     

  6. חזור על תנועה זו עם יד שמאל ורגל שמאל ועכשיו תפנה בזוית של 180 מעלות נגד כיוון השעון שמאלה.
    חזור למיקום המקורי עם שתי הידיים על ההארה.

 
הירכיים והעיניים תמיד פונות לכיוון תנועת היד. השתמש בתנועות חינניות בזרימה מתמשכת, בקצב של המוסיקה. שלב זה של המדיטציה מתחיל לאט ומתעצם בהדרגה. בעוד המוסיקה הופכת בהדרגה למהירה יותר, היציבות של המרכז הופכת להיות ברורה יותר.
 
אם אתה עושה את זה בקבוצה אתה יכול לאבד את הסנכרון עם אחרים. כאשר זה קורה, פשוט תחזור אל אותו קצב כמו כולם.
שלב זה נגמר כאשר המוסיקה נעצרת.
 
שלב שני: ווירלינג (סחרור), 15 דקות
עם זרועות שלובות על החזה לכמה רגעים קוד קידה, בהכרת תודה אוהבת לקיום ולעצמך.
ברגע שקצב המוזיקה משתנה, תתחיל להסתחרר שמאלה או ימינה, מה שמרגיש הכי טוב. אם אתה מסתובב ימינה, תתחיל עם רגל ימין ויד ימין מונפת. היד השמאלית מונפת בכיוון ההפוך. בזמן שאתה מסתחרר אתה יכול לשנות את הידיים שלך לכל מיקום שמרגיש לך נכון.  תסתחרר בדיוק כמו שילדים קטנים מסתובבים.
אם לא תרגלת ווירלינג בעבר, התחיל לאט מאוד; ברגע שהמיינד והגוף שלך מתואמים לתנועות, הגוף באופן טבעי יסתובב מהר יותר. אם אתה מרגיש סחרחורת, זה בסדר להפסיק לרגע, ואז להתחיל שוב. כדי לסיים את הסחרור, האט עם המוזיקה ושוב שלב את הידיים על מרכז הלב שלך.
 
שלב שלישי: שקט, 15 דקות
שכב על הבטן, בעינים עצומות, אפשר לכל האנרגיה שאספת לזרום דרכך. אם אתה מרגיש שזה לא נוח לשכב על הבטן, שכב על הגב. אין דבר לעשות, רק להיות.