מרכז OSHO TLV קרליבך 1 ת"א  info@oshotlv.co.il          תקנון

All OSHO quotes, photos and OSHO Meditation descriptions with permission of OSHO International Foundation, Switzerland - all rights reserved.

See: www.osho.com/copyrights. OSHO is a registered trademark of OSHO International Foundation, Switzerland, used with permission. See: www.osho.com/trademarks

OSHO TLV© 2018

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

"אתה הופך להיות כל מה שאתה מרגיש. קח אחריות"

אושו

מדיטציית אושו ויפאסנה

שיטה זו מבוססת על השיטה של גאוטאמה, הבודהה. זהו תרגול של מודעות,
תשומת לב, התבוננות. גרסת הויפאסנה של אושו מאפשרת לחוויה להיות נוחה, ו"עסיסית",
לא יבשה.

הנחיות: 

 

המדיטציה נמשכת שעה ויש לה שני שלבים. תהיה בישיבה במשך 45 דקות ואחריהן 15 דקות של מדיטציית הליכה איטית. אפשר לבחור להמשיך לשבת במשך
שעה שלמה.
כל שלב מתחיל בגונג אחד, והמדיטציה מסתיימת כששומעים שלוש פעימות גונג.

שלב ראשון: 45 דקות
מצא מקום ישיבה נוח. זה בסדר לשנות את התנוחה שלך אם אתה צריך, אך עשה זאת לאט, עם מודעות. בזמן הישיבה, העיניים עצומות.
המהות של ויפאסנה היא להתבונן ולקבל את מה שקורה. בזמן הישיבה הדבר העיקרי עליו יש להתבונן הוא עלייה ונפילה של הבטן, מעט מעל הטבור, שקורית כתוצאה מהנשימה הטבעית. זוהי לא טכניקה של ריכוז, כך שתוך כדי התבוננות בנשימה, דברים רבים אחרים יסיטו את תשומת הלב שלך מהנשימה.. שום דבר אינו הפרעה בויפאסנה, הכל נכלל בה. מחשבות, שיפוט, רגשות, תחושות גוף והתרחשויות חיצוניות. התבונן בעדינות על מה שעולה ותחזור לנשימה כאשר יש לך את האפשרות. זכור כי תהליך ההתבוננות הוא החשוב, לא כל כך מה שאתה מתבונן בו. 
בזמן ישיבה, ייתכן וייטפחו קלות על ראשך עם מקל ויפאסנה. זה כדי לעזור לך להיות ערני ולתת לך תוספת אנרגיה ועידוד להתבוננות. 

שלב שני: 15 דקות
עכשיו הדבר העיקרי עליו יש להתבונן הוא התחושה של כפות הרגליים הנוגעות בקרקע בזמן הליכה. תשומת הלב שלך יכולה להיות מופנית על דברים אחרים. שים לב למה שקורה ובכל פעם שיש לך את הבחירה, בעדינות תביא את תשומת הלב שלך בחזרה אל כפות הרגליים הנוגעות בקרקע.
מבט העיניים מופנה מטה, הסתכל כמה צעדים לפניך. זוהי הליכה טבעית איטית, כמחצית מהמהירות הרגילה שלך.